England Fernweh Photowalks Rejse

London: 3 fede bydele du skal besøge

maj 25, 2017

london

En tur til London kan altid anbefales. Den engelske hovedstad er livlig, pulserende og fyldt med gode historier – og perfekt egnet til en lille weekendtur med veninder.

Da min gode veninde, Sabine, som bor i Köln, og jeg ikke kunne finde fly med passende flytider, så vi kunne besøge hinanden i enten Kbh eller Köln besluttede vi os for bare at mødes i anden by. Valget faldt prompt på London, eftersom vi begge ikke havde været der i et stykke tid. Jeg besøgte London for 2 år siden sammen med Toke, hvor vi boede i Battersea og derfor også brugte det meste af vores tid syd for Themsen. Dengang skrev jeg faktisk en guide til London i samarbejde med Take Offer.

Anyway, Jeg havde en klar ide om hvor jeg gerne ville tilbringe mest af min tid nemlig i Shoreditch og Soho; Sabine ønskede at vi tog ud til Notting Hill. Så det blev planen:

SOHO

Jeg havde et kæmpe ønske om at bo i Soho og hermed være midt i hjertet af London. Men efter denne tur har jeg faktisk fået lidt blandede følelser omkring Soho. Det er stadig en super fed bydel med masser af nye spændende steder der popper op, men det bliver næsten også for hyped og over-crowded. Det er et multi kulturelt området og man kan tydelig se indflydelsen af udenlandske kulturer i form af det kinesiske kvarter, China Town, og de mange andre italienske og arabiske restauranter. Der er så meget at vælge i mellem, at det er svært at skelne mellem hvad der er godt. For eksempel, havde jeg google med til at 26 Grains skulle engelske svar på Grød, men da vi kom hen til Neals’ Yard (super hyggelig gård i øvrigt) var der en KÆMPE kø foran cafeen. Lige ved siden af lå der et sted der så mindst ligeså godt ud, men INGEN menesker. Vi endte så med at bestille avocado toast ved siden af, og umiddelbart virkede som en rigtig god beslutning. Stedet hed Salad Pride, og viste sig at være Vegansk – så vi fik kaffe med oat milk 🙂

LondonLondon

Vi boede i øvrigt på Leicester House, hvilket er et rigtigt fint boutique hotel med super stilede værelse. Jeg var glad for at jeg rejste med sådan en tæt veninde, fordi badekaret/bruseren ikke var separeret fra værelset. Så det var en god udsigt fra sengen. 😀 Dog havde vi værelse ud til “baggården” – det skal siges at man stort set ikke kunne se ud, eller få frisk luft ind på værelset. Men udover det var det fint til formålet.London

NOTTING HILL

Det er svært ikke at Notting Hill med de flotte farverige facader, sjove antikvitetsbutikker og dens kendte Portobello Road Market. Vi tilbragte naturligvis rigtig meget tid omkring markedet, og jeg må sige at det var ren fryd for kameraets øje. Interessante og sjove type menesker alle steder, og de hyggelige små boder. Jeg håber billederne taler for sig selv. Til sidst blev det tid til en Aperol i med udsigt til det pulserende gadeliv.

LondonLondon LondonNotting HillLondonNotting HillLondon

SHOREDITCH

Jeg ville kunne bruge flere dage i Shoreditch. Der er så vanvittig mange hipster cafeer, street food markeder og street art man kan opdage. Desværre havde jeg denne gang kun 2 timer til at slentre rundt i Shoreditch, og derfor blev det primært en tur ned af Baker Street og en kaffe på Cream.

London LondonLondonLondon

Det blev til mange billeder i mit indlæg om London, men nogle gange så siger billeder jo mere end tusind ord. 😉 Jeg havde i hvertfald en fest med at prøve at indfange den fede stemning som hersker i London på billeder. Ud af de 3 ovenstående bydele er Shoreditch nu klart favoritten, men London er jo kæmpe stor, og i konstant udvikling, så det bliver spændende at se hvilken bydel hitter næste gang.

Hvad er din ynglingsbydel i London?